Presentamos nesta entrada unha serie de ferramentas que tentan facernos ver, que en ocasións, cuns simples axustes nos nosos deseños das programacións, podemos eliminar gran parte das adaptacións curriculares e/ou reforzos educativos posteriores.
O documento feito por Antonio
Márquez consta dun repositorio de actividades feitas co pack DUA básico e os elementos que forman parte deste documento e que podemos describir do seguinte xeito:
AUDIO: Presenta a información en formato audio para que o alumno/a
poida superar as barreiras sensoriais ou de comprensión.
VÍDEO: Para facilitar a axuda en formato audio – visual podemos
optar por calquera ferramenta de edición de vídeo, entre outras Flipped
Primary.
LÉCTURA FÁCIL: Selecciona o texto que se vai empregar para
presentar a información e o das preguntas e actividades e convérteo nun texto
de lectura fácil seguindo as pautas que aparecen na infografía.
APOIO VISUAL: Fai unha tradución
sinxela e directa que recolla as ideas principais do texto por exemplo co programa
Pictotraductor.
FUNCIÓNS EXECUTIVAS: Cando lle pedimos a un alumno que exprese a
súa aprendizaxe podemos atopar situacións de dificultades para planificar metas
e ser consciente das súas propias habilidades cognitivas. O traballo con organizadores
gráficos editables axuda ao docente nesta tarefa.
RÚBRICAS: Moito alumnado implícase mellor na tarefa si de antemán coñecen
o que se espera deles na actividade e en función de isto poden elixir o seu
nivel de reto e tentar mellorar e progresar na súa aprendizaxe.
PORTFOLIO: Deixa que sexa o alumnado que decida a mellor forma de expresar as súas
aprendizaxes, dito portfolio pode ser en distintos formatos tanto manuais como
dixitais.
MULTINIVEL: Presentación de actividades con diferentes niveis de
dificultade en base a Taxonomía de Bloom. Ofertar ata seis niveis de
dificultade cognitiva á hora de traballar un determinado contido.
COOPERATIVO: Incluír a aprendizaxe cooperativa nas aulas, aporta unha dose extra de implicación por parte do alumnado.
Preme na imaxe para acceder á infografía
Ningún comentario:
Publicar un comentario